sobota, 31 marca 2018

Agent Awataria – Etap 1: Powrót do przeszłości

Witam!

Pierwsze koty za płoty – uczestnicy są już po pierwszym zadaniu, gdzie zdobyli pierwsze nagrody do puli, a Agent mógł rozpocząć swoją zwodniczą działalność. Najlepszych graczy czekało jeszcze jedno zadanie – bonusowe o najcenniejszy przedmiot w grze. Zapraszam do lektury, w której prześledzicie relację z wyzwań, a także poznacie pierwszych nieszczęśników zmuszonych do opuszczenia „Agenta”.



Każdy z uczestników przystąpi do quizu, opierającego się na udzieleniu odpowiedzi na 3 pytania dot. Awatarii. Na każde z nich gracz ma 20 sekund. Zestawy pytań rozdziela Agent. Oto nagrody: 
  • 1 poprawna odpowiedź – 1 bukiet ślubny
  • 2 poprawne odpowiedzi – 1 bukiet ślubny + 1 wazon stołowy 
  • 3 poprawne odpowiedzi – 1 bukiet ślubny + 1 miś z kanionu  
Ponadto jeśli 8 osób odpowie z pozytywnym skutkiem na wszystkie pytania, zamiast wyżej wymienionych rzeczy, do puli trafi VIP na 5 dni. Z racji że uczestników jest 16, taka sytuacja może powtórzyć się dwukrotnie. 

Ponadto do dwóch pytań doczepione zostały puzzle (przeczytaj o tym w podrozdziale IVe), które stanowią specjalne przedmioty w grze. Dodatkowo 8 najlepszych osób pod względem ilości poprawnych odpowiedzi i czasu trafią do rundy dodatkowej, gdzie będzie możliwe zdobycie unikatowego przedmiotu – złotego immunitetu (przeczytaj o tym w porozdziale IVd). 

Zapoznajcie się z przebiegiem zadania. Nie było łatwo, ale wszyscy uczestnicy starali się jak mogli, aby w puli znalazły się jak najlepsze przedmioty.


Przez cztery dni wszystkim uczestnikom udało się podejść do quizu. Jedni musieli się zmagać z trudnymi pytaniami, ale niektórych Agent obdarował całkiem łatwymi. Na zamieszczonym wyżej zdjęciu możecie się przyjrzeć, jak poszło poszczególnym uczestnikom, uwzględniając przy tym ilość punktów i czas. Poniżej zostało napisane, jakie nagrody w sumie trafią do puli. 
  • bukiet ślubny (14) 
  • wazon stołowy (5) 
  • miś z kanionu (3) 

Ponadto Allanowi i Don’t Leave przypisało szczęście, ponieważ ich zestawy zawierały pytanie z dołączonym puzzlem. Niestety puzzel zdobyła tylko Don’t Leave, Allanowi się to nie udało, co oznacza, że ten przedmiot będzie do wygrania w rundzie dodatkowej.

Poza tym najlepsza ósemka graczy pod względem ilości poprawnych odpowiedzi w pierwszej kolejności i czasu w drugiej otrzymała promocję do dodatkowej rundy o złoty immunitet. Oto lista (kolejność od najlepszego): 
  1. Don’t Leave (3 pkt.; 28 sek.) 
  2. Havan (3 pkt.; 35 sek.) 
  3. Petalouda (3 pkt.; 39 sek.) 
  4. Save Me (2 pkt.; 34 sek.) 
  5. Glassy Sky (2 pkt.; 38 sek.) 
  6. Angela (2 pkt.; 44 sek.) 
  7. Soulmate (2 pkt.; 50 sek.) 
  8. Allan (2 pkt.; 57 sek.)



Ośmioro uczestników weźmie udział w grze planszowej. Na początku ustawiają się na dowolnie wybranych przez siebie polach zwyczajnych (niebieskie i szare) – na jednym dywanie tylko jedna osoba. Prowadzący zadaje pytanie, a wtedy do gracza, który jako pierwszy udzieli prawidłowej odpowiedzi, należy ruch, a ponadto otrzymuje specjalny przedmiot – nóż. Losowana jest wówczas ilość pól, którą przejdzie uczestnik. Może się zdarzyć, że zatrzyma się na specjalnym miejscu (zielonym, pomarańczowym lub czerwonym), co prowadzi do konieczności wylosowania konkretnej opcji: 

  • zielony:
    1) Do puli trafia świeca
    2) Następne pytanie jest kierowane tylko do Ciebie
    3) Możesz wyjąć z puli 1 misia z kanionu, żeby otrzymać dodatkowe życie 
  • pomarańczowy:
    1) Możesz odpuścić wyzwanie i w zamian wziąć 2 jokery
    2) Otrzymujesz dodatkowe życie ?
    3) Tracisz życie
    4) Otrzymujesz puzzel A (jednorazowe)
  • czerwony:
    1) Możesz zabić 1 przeciwnika bez względu na ilość jego żyć
    2) Nie możesz odpowiadać na 3 kolejne pytania
    3) Musisz wskazać 3 osoby, które dostaną dodatkowe życie, a sam/a zostajesz zmuszony/a do utraty 1, ale pod warunkiem, że posiadasz min. 2 życia.
Uczestnik ma prawo zrezygnować z losowania opcji na danym polu, jednak uprzednio musi oddać zdobyty nóż. Każdy z uczestników otrzymuje na początku po 3 życia. Zadaniem graczy jest wzajemne eliminowanie się w wyniku doprowadzania swoich przeciwników do utraty szans – uczestnik pozbawiony wszystkich, odpada z rundy. Złoty immunitet zwycięży gracz, który jako jedyny pozostanie „przy życiu”. W jaki sposób odbywa się osłabianie przeciwników? Tutaj rolę odgrywają wcześniej wspomniane noże. Kiedy osoba wyposażona w nóż zatrzyma się na polu innego gracza, może (ale nie musi) pozbawić go 1 życia. Ponadto jest opcja atakowania na odległość, tylko w tym przypadku należy użyć 2 noży. Ważne jest, że napaść musi się odbyć podczas ruchu danej osoby, czyli po skutecznym odpowiedzeniu na pytanie. Czy można obronić się przed atakiem? Taką sposobność mają tylko uczestnicy z ostatnim życiem. Kiedy taka osoba jest celem, atakujący, poza użyciem noża, musi również zwyciężyć w bitwie na poduszki, w przeciwnym razie próba pozbawienia życia kończy się fiaskiem.

Okazało się, że wykonanie tego wyzwania pochłonęło wiele czasu, więc zostało ono ukończone w aż trzech podejściach. Sprawdźcie jak się prezentują wyniki tej potyczki:

1. miejsce – Petalouda – wygrała złoty immunitet 
2. miejsce – Aeneo (zastąpiła w rozgrywce Glassy Sky, która nie mogła wejść na Awatarię) – została pozbawiona ostatniego życia przez Petaloudę 
3. miejsce – Soulmate – została pozbawiona ostatniego życia przez Petaloudę 
4. miejsce – Angela – została zabita przez Soulmate, która wylosowała na czerwonym dywanie 1. opcję (możesz zabić 1 przeciwnika bez względu na ilość jego żyć
5. miejsce – Allan – został zabity przez Aeneo, która wylosowała na czerwonym dywanie 1. opcję (możesz zabić 1 przeciwnika bez względu na ilość jego żyć
6. miejsce – Don't Leave – została pozbawiona ostatniego życia przez Aeneo 
7. miejsce – Havan – sam opuścił grę, losując na pomarańczowym dywanie 1. opcję (możesz odpuścić wyzwanie i w zamian wziąć 2 jokery
8. miejsce – Save Me – została zabita przez Angelę, która wylosowała na czerwonym dywanie 1. opcję (możesz zabić 1 przeciwnika bez względu na ilość jego żyć

Wcześniej pisałem o możliwości zdobycia puzzla A podczas losowania na pomarańczowym polu i ostatecznie udało się do zdobyć Petaloudzie, której zadanie dodatkowe ewidentnie przyniosło najwięcej korzyści.

W czasie rozgrywki również zdarzyło się, że dwie osoby skorzystały z możliwości zabrania misia z kanionu z puli w zamian za życie, którą oferowało losowanie na zielonym polu – uczestniczkami tymi były Aeneo i Petalouda.

Ponadto uczestnikom udało się za sprawą zielonych dywanów zdobyć 2 świece do puli.

Teraz możecie zajrzeć do zakładki Pula, w której prezentuje się aktualny stan konta.



Weszliśmy w najbardziej oczekiwaną, a jednocześnie najbardziej emocjonującą (szczególnie dla uczestników) część posta. Informuję, że w pierwszym odcinku nie odpadnie jedna osoba, ale będzie aż dwóch nieszczęśników, co oznacza podwójne emocje. Zapraszam do obejrzenia eliminacji (warto nie przewijać, ponieważ wtedy śledzenie losów graczy będzie ciekawsze).



Wszystko jasne! Cóż, mam nadzieję, że przegrane osoby, choć krótko, to dobrze się bawiły. Dziękuję za udział!

A czy Wy macie jakiś typ na Agenta? Jeśli tak to jaki i dlaczego właśnie on lub ona? Czekamy na Wasze typy!

Pozdrawiam, Dominik

3 komentarze:

  1. W tych testach odpada ten który najdalej był od agenta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - odpada osoba, która uzyskała najmniej punktów z Testu wiedzy o Agencie. Po więcej informacji na temat gry zapraszam do zakładki Zasady gry :)

      Usuń
    2. Ok, dziękuję :)

      Usuń