piątek, 18 maja 2018

Agent Awataria – Etap 5: W ekipie siła

Witam!

Odpowiednie zorganizowanie w tej grze jest naprawdę cenione, bez tego grupie ciężko wypełnić jakiekolwiek działanie bez większych komplikacji. W tym odcinku uczestnicy musieli się zgrać, aby móc wypełnić swoje wyzwania.


Uczestnicy zostali podzieleni na trzy grupy – logiki, wiedzy, komunikatywności – którym zostały przydzielone zadania stosowne do nazw. Na zespoły podzielili się sami w następujący sposób:


Grupa logiki zmierzyła się z zagadką logiczną polegającą na doprowadzeniu do pojawienia się na wszystkich pięciu dywanach pewnych przedmiotów. Aby tego dokonać należało skorzystać z krzeseł, które działają na zasadzie dźwigni – każda z nich powodowała wstawienie i/lub usunięcie rzeczy z konkretnego dywanu / konkretnych dywanów. Musieli w takim razie odnaleźć odpowiedni sposób, który pozwala na odkrycie jak największej ilości przedmiotów – ich liczba zostanie wtedy podwojona i wskaże sumę uzyskanych punktów. Na ukończenie wyzwania został wyznaczony limit ruchów, a mianowicie każdy z pięciu graczy mógł wykonać po 6 posunięć. Ponadto gracze mieli szansę – na podstawie tego samego wyzwania – znalezienia pewnego hasła, dzięki któremu mogli trzy dodatkowe punkty, a osoba, która jako pierwsza napisze je na czacie ogólnym, zdobędzie puzzel E. Aby to zrobić wystarczyło pierwsze litery dokładnych nazwy przedmiotów (ukazanych na dywanach) ułożyć w słowo skwer – tego jednak musieli się sami domyślić, co jednak im się nie udało i puzzel przepadł.

Grupa wiedzy miała za zadanie odpowiedzieć na tyle pytań (ich typ poznali tuż przed rozpoczęciem wyzwania), ile punktów zdobył poprzedni zespół. Za każdą poprawną odpowiedź mogli otrzymać 1 punkt. Na każde z nich otrzymali jedynie 15 sekund, a z uwagi, że odpowiadały we dwie, liczyło rozwiązanie tej uczestniczki, która udzieliła się jako pierwsza. Jeśli udało im się odpowiedzieć poprawnie na dane pytanie w przeciągu 7 sekund, mogły zdobyć dodatkowy punkt, jednak taka sytuacja mogła się powtórzyć maksymalnie 3 razy. Osoba, która podała najwięcej prawidłowych rozwiązań, miała szansę otrzymać puzzel F. Jednak w wyniki remisu miał on przepaść. Tak się właśnie stało.

Od grupy komunikatywności zależał ostateczny stan punktów, które wskażą konkretne nagrody. Ich celem było zgromadzenie w salonie mojego mieszkania osób w kolorowych włosach. Jednak każdy z z nich musiał zgromadzić osoby o fryzurach w innej barwie: Papillon – niebieskie, Havana – fioletowe, Havan – zielone, Allan – różowe. Każda zebrana osoba odpowiadała zgarnięciu jednego punktu (oczywiście ich stan nie mógł przekroczyć uzyskanego przez grupę wiedzy). Jeśli jednak zdołali zgromadzić nadmiar w postaci 5 osób, otrzymali trzy ekstra punkty. Gracz, który zgromadził najwięcej awatarów o przyporządkowanym mu wcześniej kolorze włosów, mógł otrzymać puzzel G – remis przyczyni się jednak do jego całkowitej utraty. Grupa ta jednak z powodu braku ogranizacji nie przystąpiła do zadania.

Filmy relacyjne: KLIK


Wyżej przedstawiony jest rezultat. Wstawianie możliwych do zdobycia nagród nie ma jednak sensu, ponieważ do puli i tak nic nie trafia


W tym zadaniu uczestnicy mieli możliwość przyczynienia się do utraty punktów na Teście innego uczestnika. W tym celu musieli wybrać, jakiego typu wyzwania będzie chcieli się podjąć: 
  • łamigłówka (Glassy Sky, Skandynawska)
  • pytanie (Allan, Petalouda, Angela, Papillon)
  • wyzwanie zręcznościowe (Havan, Wellington, Don't Leave, Taco, Havana)
Wypełnienie zadania dawało możliwość pozbawienia wybranego uczestnika 1 punktu na najbliższym Teście, jednak w przeciwnym razie sami go tracili. W tej sytuacji mogli dokonać wyboru – podjąć się tego zadania lub nie. Mimo wszystko mogły ich wtedy spotkać konsekwencje w postaci automatycznego odjęcia punktu. Poniżej prezentują się wyniki zadania.


Wybory uczestników zostały utajnione, jednak Agent miał prawo ujawnić wyniki trzech wybranych uczestników. 


Pora na eliminację, czyli moment w którym z grą pożegna się kolejny uczestnik. Jesteście ciekawi, kto tym razem nie poradził sobie z testem wiedzy o Agencie? 


Czy na decyzję wpłynęły tutaj punkty karne? Tego się nie dowiecie, przynajmniej nie na tym etapie. Już za niedługo pozostała dziesiątka graczy przystąpi do kolejnego, bynajmniej niełatwego, zadania. Tymczasem w komentarzach możecie się śmiało wypowiedzieć, jak Wam się podobało wyzwanie, a także którym uczestnikom życzycie finału.

Pozdrawiam, Dominik

2 komentarze:

  1. Przypadek, że 4 najmocniejsze osoby zostały umieszczone na początku filmu? Petalouda, Skandynawska, Don't Leave i Angela to 4 najbardziej podejrzane i najmocniejsze ogniwa tej edycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wśród nich jest Agent? :)

      Usuń