niedziela, 27 maja 2018

Agent Awataria – Etap 6: Matematyczny mózg

Witam!

Matematyka, czyli znienawidzony przez wielu uczniów przedmiot szkolny, nie ominęła również uczestników Agenta, dając im do rozwiązania działania. Jeden błąd mógł mocno zaszkodzić, więc należało być uważnym i skupionym. Warto było też posłużyć się odrobiną komunikacji – dobry kontakt jest zawsze na plus.


W pokoju umieszczono dziewięć różnych przedmiotów, pod które należało umieścić odpowiednie dywany. Aby to zrobić trzeba było napisać komendę „Pod [nazwa przedmiotu] wstawiam [nazwa dywanu]”. Żeby całość odpowiednio dopasować należało rozwiązać 11 zadań matematycznych (2 nie pasują do niczego). Każdy z uczestników mógł w całej grze wykonać tylko 3 ruchy, więc bardzo ważna była tutaj komunikacja między nimi. Ponadto każdy z graczy miał możliwość przenoszenia już ustawionych dywanów pod inne obiekty. 

Za każde właściwe dopasowanie otrzymać można było konkretną nagrodę (4 misie z kanionu; 2x VIP na 5 dni; VIP na 10 dni; zestaw: fontanna, 2 wazony ozdobne, 2 szable; średni prezent z środka narciarskiego; naszyjnik z muszli; duży prezent noworoczny; naszyjnik z pereł), a do niektórych załączone zostały również bonusy: immunitet, czarny joker, joker x2, puzzel H oraz I. Dany wspomagacz mogła otrzymać tylko osoba, która wstawiała konkretny dywan. 

Poprosiłem też graczy o wskazanie trzech osób, które są według nich najbardziej godne zaufania. Trzy osoby, które zostały wskazane najwięcej razy, trafiają do grupy zaufania. Oto jak rozłożyło się się wszystkie 30 głosów: 
  • Don't Leave – 5 głosów 
  • Havan – 5 głosów 
  • Petalouda – 5 głosów 
  • Wellington – 5 głosów 
  • Havana – 3 głosy 
  • Glassy Sky – 2 głosy 
  • Angela – 2 głosy 
  • Skandynawska – 1 głos 
  • Allan – 1 głos 
  • Papillon – 1 głos 
Pogrubionym tekstem zostały wyróżnione osoby, które dostały się do grupy zaufania. Jednak miał tam miejsce również remis, więc wylosowałem osobę, które do tego zespołu nie trafi – padło na Wellingtona. 

Zadaniem tej grupy było zdobywanie jokerów, a także immunitetu. Każdy z jej członków miał prawo odsunąć od wykonywania zadania do dwóch osób – za jedną otrzyma jednego jokera, a za dwie – dwa jokery. Decydowali również, kogo konkretnego oddalą od wyzwania. W sumie od gry można było oddalić aż 6 osób, czyli jest to okazja na poważnie osłabienie szansy na zdobycie atrakcyjnych nagród. Kiedy zadanie matematyczne się skończyło, grupa zaufania otrzymała jeszcze propozycję: oddanie nagród wygranych przez osoby układające dywany w zamian za immunitet – aby transakcja doszła do skutku, musieli się na nią zgodzić wszyscy członkowie. 

Członkowie grupy zaufania w sumie odsunęli cztery osoby, jednak nie dowiecie się, kto ile jokerów zgarnął. W każdym razie w wyniku działania tego zespołu w zadaniu wzięli udział tylko Havana, Glassy Sky i Wellington. Jak sobie poradzili? Pokazuje to poniższa tabela.


Mimo przeciwności, jakie spadły na graczy w wyniku decyzji grupy zaufania, zadanie zostało wykonane zdumiewająco dobrze – wkradła się tylko jedna nieprawidłowość. 


Z każdym odcinkiem przed eliminacją jest coraz większy niepokój – „Przejdę dalej czy odpadnę?”. Zmniejszająca się liczba graczy przyczynia się do takiej sytuacji, a pewni swojej sytuacji mogą być jedynie uczestnicy używający immunitetu oraz – rzecz jasna – sam Agent. Sprawdźcie, kto znajdzie się w kolejny odcinku i która osoba opuści grę.


Mimo że to już koniec zmagań z Agentem dla tej osoby, należy jej pogratulować determinacji – dojść do szóstego etapu nie było wcale łatwym wyzwaniem.

Jak Wam się podobał dzisiejszy odcinek? Oceńcie w komentarzu!

Pozdrawiam, Dominik

1 komentarz: